Dr Puad Zakarshi Terlupa Perlembagaan Pas


Datuk Dr Puad Zakarshi mungkin sudah terlupa Perlembagaan Pas, parti yang pernah dia dokong. Untuk pengetahuan Dr Puad dasar Pas tidak berubah sejak daripada 1951 hingga sekarang. Tidak timbul Pas sudah mengubah dasar perjuangan apabila tema ucapan dasar  Muktamar Pas ke 57 “Ke Arah Negara Berkebajikan”. Tohmohan demi tomohan kepada Pas kononnya Pas sudah mengubah dasar dan menjadi terompah DAP. Paling kelakar yang menjadi dalangnya ialah Datuk Seri Anuar Ibrahim Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat.
Setakat hari ini dasar Pas  ialah Islam seperti tercatat dalam Fasal  3 Perlembagaan Pas.   Manakala Fasal 5, tujuan Pas ialah 1. Memperjuangkan wujudnya di dalam negara ini sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredhaan Allah. 2. Mempertahan kesucian Islam serta kemerdekaan dan kedaulatan negara.

Mungkin Datuk Dr Puad terlupa bahawa setiap tajuk ucapan dasar muktamar dibincang di dalam mesyuarat ahli jawatankuasa  Pas Pusat terlebih dahulu bukan ditentukan oleh Dap sebagai tohmohan  pemimpin umno.

Cadangan beliau supaya Pas membuat referendum di kalangan ahli mengenai tajuk Ke Arah Negara Berkebajikan tidak berbangki,   kerana tajuk menefesto Pas 2008 ialah Negara Berkebajikan dan semua perwakilan muktamar Pas seramai hampir 1200 orang sebulat suara menerima ucapan dasar presiden.

Dr Muhamad Puad bolehlah membaca Perlembagaan Pas yang beliau pernah buka dahulu. Beliau janganlah jadi seperti orang yang asing dengan Pas membuat tuduhan liar begitu sahaja. Biarlah Tun Dr Mahathir yang daripada dulu, kini dan selamanya berdendam dengan Pas
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

By ustazidrisahmad Posted in Politik

Tinggalkan komen